lördag 25 juni 2011

"MYSTISK" VAS-SAMLING

Hmmm...
Av någon outgrundlig anledning så har jag en massa vaser av olika färg, form, material och storlek i skåp och på hyllor. Hur de har hamnat där vet jag inte... det är mystiskt.
(Förstora bilderna med ett klick!)

Vas i överfång, h 15 cm
(arv från mina morföräldrar)

 Blå vas, h 8,5 cm, märkt under H 681/95
Erik Höglund (?)
(loppisfynd)

Orange vas, h 14,5 cm, märkt under H 998/156 eller möjligen 150
Erik Höglund (?) 
(loppisfynd)

Svart glasvas, h 18,5 cm
(Eda glasbruk?)
(loppisfynd) 

Svarta glasvaser, h 22,5 cm
(loppisfynd)
Någon som vet var dessa vaser kommer ifrån?
-----
Arv och loppis? Aha, mysteriet är löst!

6 kommentarer:

  1. Fina vaser! Jag blir så avundsjuk. Särskilt de två sista vill jag ha.

    SvaraRadera
  2. Bag-Brita: Om jag inte tar helt fel så finns det många snygga vaser i skåp och på hyllor hos fler personer. ;o)

    SvaraRadera
  3. Tänk, jag har också en mystisk vassamling i mitt skafferi (enda stället där de får plats), de passar inte alls ihop, alla i olika färg, form och modell. Det måste vara någon som smyger sig in om natten och placera ut sådant hos oss :D

    SvaraRadera
  4. Helena: Välkommen! Ja, visst är det märkligt hur saker tar sig in i ens hus? Jag tror också att det sker när man sover. Eller är borta. Hur skulle det annars gå till? ;o)

    SvaraRadera
  5. Tack Annica, vad fina vaser. nu ska jag titta runt lite på allt fint. Brittmari

    SvaraRadera
  6. Randiga Tråden: Tack själv! Och välkommen att kika runt bland pysslet och pinalerna.

    SvaraRadera