lördag 11 augusti 2012

LOPPISFYND I SOLENS SKEN

 Hertsödagens loppis fanns det drygt 300 bord att undersöka. Som vanligt var det mycket folk som strosade runt i det fina vädret och gjorde fynd.
(Förresten, någon högt däruppe någonstans måste gilla Hertsödagen för varje år, just den lördagen i augusti, är det alltid härligt väder.)
På min andra blogg, Snaquesaligt, finns mer att läsa om dagens loppis.

Nedanstående bilder visar vad jag köpte.

Ett fynd för fem kronor.
För barn: Söt liten plättlagg i gjutjärn för lekstugan/lekstunderna.
För vuxna: Söt liten plättlagg i gjutjärn för värmeljusen.

Koppar är vackert och 30 kronor för två fina mått var ett fynd. (Märkta 050 l och 025 l)
De är inte gamla, men jag gillade dem - de ser ut som de mått man använde förr i världen när man mätte upp mjölk och grädde.

Nostalgi för 80 kronor.
Undrar hur många Pricks Pepparkakor man knaprat i sig under årens lopp?
(Men snäll har jag nog inte blivit...) 

Dagens första köp, en kudde med fyrmotiv.
Visserligen nytillverkad, men är man fyrfantast så är man!
Pris: 100 kronor. Billigt!
Storlek: Ca 48 x 48 cm.

Det var hemmets nya prylar.

God helg!

2 kommentarer:

  1. Javisst, är det kul att fynda på loppis. Kakburken är så söt.

    SvaraRadera
  2. Och jag minns att dylika kakburkars innehåll brukade smaka bra!
    Jag är f.ö. mycket nöjd med gårdagens loppisfynd.

    SvaraRadera