tisdag 21 maj 2013

PURBECK´S SPARBÖSSEFAMILJ NÄSTAN ÅTERFÖRENAD

Förra måndagen, 13/5, när jag, som vanligt kollade bloggen Precis en sån, hittade jag att extra intressant inlägg. Om ni undrar varför så skingras mystiken om ni kollar nedanstående länkar.
Först det aktuella inlägget:  
Och inlägget från min blogg Snaquesaligt:

Jag blev naturligtvis mycket frestad att köpa Herr Sparbössa.
Men jag bestämde mig för att sova på saken. På tisdagsförmiddagen ringde jag i alla fall till Precis en sån och sa:
"Jag har fru och son Sparbössa och känner att jag bara måste köpa herrn också."
Idag hämtade jag paketet hos mitt postombud.
Jag måste passa på och berömma Carina på Precis en sån för den fantastiskt väl förpackade sparbössan. Toppen! Paketet var nästan "inbrottssäkert".
Nu är tre fjärdedelar av familjen samlad.
Jag är nämligen övertygad om att det finns en dotter också.
Tripp, trapp, trull. Mannen är lite större än kvinnan som är lite större än pojken. 
Startskottet har nu gått för jakten på unga fröken Sparbössa.
Hon finns på min önskelista.
Är hon i samma storlek som sin bror eller är hon "lillasyster", minstingen?
Råkar ni se henne någonstans så, snälla, låt mig veta! (Men hon ska vara i gott skick.)
Kloka ord på baksidan av sparbössekuberna.

Nu gäller det förstås att inte glömma bort att "mata" familjen...

9 kommentarer:

  1. Vilken rar familj. Klart att du måste ha lillasyster.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Ja, om hon nu finns förstås. Men jag är ganska säker på det. En rar familj i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Härligt att se att pappa sparbössa kommit hem!Inbrottssäkra paket är mitt signum. =)

    SvaraRadera
  4. Precis en sån: Han var så välkommen! Hör av dig om du hittar dottern.

    Det märks att du är en hejare på inbrottssäkra paket! Jättebra! :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken kul familj! Det finns säkert en dotter också! Jag har också handlat av Precis En Sån, lika bra packat var det, en eloge till henne! Jag håller självklart utkik efter "syster" till dig!

    SvaraRadera
  6. Helena: När jag för många år sedan fick se fru Sparbössa på en loppis så föll jag för henne. Flera år senare hittade jag sonen på en loppis i Dalarna och naturligtvis måste han få följa med mig hem. Och nu är det alltså bara dottern/systern som fattas.
    Är mycket tacksam om du håller utkik efter henne! Tack!!!

    Ja, tänk om alla packade paket lika bra och omsorgsfullt som Precis en sån! Det vore verkligen önskvärt.

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till "FAR", lycka till med dotter, lovar att hålla ögonen öppna jag söker själv efter mor & far, barnen får komma sedan
    mhv jane

    SvaraRadera
  8. Jane: Tack! Jag hoppas att dottern snart ska återförenas med familjen. Lycka till med din egen sparbössejakt!

    SvaraRadera
  9. Tack, skulle vara så mycket lättare om det fanns något material överhuvudtaget på hur denna familj har sett ut i orginal. Har ännu inte lyckats hitta något bildbevis alls.

    Ja mer googling på g snart, ha det fint. mvh J

    SvaraRadera