tisdag 5 november 2013

KANSKE PÅ ÖNSKELISTAN

Dagens inlägg på min andra blogg, Snaquesaligt, handlar om prylar jag inte kommer att önska mig av tomten. De nedanstående skulle jag däremot kunna skriva in på önskelistan. De tilltalar mig, men får ändå stanna kvar i butiken.
För hur många adventsstakar och -stjärnor behöver man? Varje jul kommer det nya modeller och oftast är de väldigt snygga. Mycket snyggare än de man redan har - men man kan ju inte köpa nytt varje år. 
Både snygga ljusstakar och stjärnor.
(Bilderna är tagna med mobilen.)
Om bloggerskan själv fick välja så skulle det givetvis bli den svarta versionen.
Och svart gäller förstås även för den läckra stjärnan - den snyggaste jag sett.

Jag har aldrig ägt en adventsstjärna, jag har alltid haft ljusstakar.
Kanske jag ändå ska slå till? Men då infinner sig ett problem:
I vilket fönster ska jag ha den? Alla är ju redan upptagna.
Ja, jag vet, ett av alla typiska kvasiproblem i överflödssamhället Sverige.
Njae, det blir nog ingen stjärna.

2 kommentarer:

  1. Slå till! Man ska unna sig någonting vackert i den gråaste av månader.

    SvaraRadera
  2. BGHL: Det kan jag hålla med om, men problemet kvarstår: Var ska jag ha den???

    SvaraRadera